Diumenge, 16 De Desembre De 2018
Telèfon: Fax: 972890594

23/04/2018

CERDÀ DE L'ANY 2017 PRATS I SANSOR VEURE FOTOS ( AL RECULL FOTOGRAFIC) I VIDEOS DE LA JORNADA

Fins el dia 21 d'abril podeu votar als ajuntaments, a un dels tres finalistes d'enguany: Carnestoltes tradicional de Bellver de Cerdanya, Ruta de les 3 Nacions i l'Associació Tous Azimuts. L'acte de proclamació es farà a Prats el diumenge dia 29 d'abril.

Carnestoltes Tradicional de Bellver de Cerdanya :

A  Bellver de Cerdanya, ara fa catorze anys, una colla de jovent i no tan jovent, vàren començar a tirar endavant la recuperaciódels carnestoltes tradicional de Bellver que foren famosos fins després de la guerra civil.  VAREN INCORPORAR PERSONATGES DELS POBLES VEÏNS QUE També  havien quedat en oblit. Aixi arrencaven lany 2004 de ma del Grup Teatral Bellver, i de la Colla de Grallers de Bellver.

Actualment, sha fet un esforç important amb la recuperacióde cançons tradicionals dels carnestoltes cerdans , amb lajut de « lEscola folk del Pirineu » dArsèguel, i interpretades pel grup « Tant me folk » i les dones acordionistes de Bellver »

El carnestoltes comença a Bellver el dimecres de cenra fins a cap de setmana.

Ruta de las 3 nacions :

32 anys organitzan aquesta internacional « Ruta Ciclotturistica

• Participacióany 1979           70 corredors
  • Any 2011                                 973 ciclistes !!!
  • Més de 150 persones col-laboren amb lorganització
  • Circult de 140 km. Entre Espanya, França i Andorra
  • Desnivell dels   1 200 mt.  Als 2 400 mt.   amb dos ports de categoria
  • Participacióde figures internacionals-Hermida, Flecha, Mauri&..

Equips tècnics

Club poliesprtiu Puigcerdà, radio aficionats, cronometradors, mossos desquadra, policia internacional, controls, avituallaments, metges, ambulances, premsa, radio TV.

Associacio TOUS AZIMUTS :

Creada lany  2005, té per objectius:

• Lluitar contra el illetrisme
  • Facilitar  lintegracióprofessional  i/o social de personas que estan fora del sistema escolar
  • Acollir persones estrangeras desitjan apprendre la llengua francesa.

Compte anb uns 130 alumnes majors de 11 nacionalitats diferents(Espanya,Catalunya, Cambodge,Vietnam, &&)

Compte amb 11 benevols que assegurant  2 500h de curs 10 mesos a lany.

Es preparan també examens validats per el ministeríde lEducació Nacional .

Els cursus gratuits sont dispensat als ajuntaments de divers-os pobles.